Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMantingh, E.
dc.contributor.advisorWestermann, A.
dc.contributor.authorJansen, H.J.M.
dc.contributor.authorSikkema, M.
dc.date.accessioned2012-08-15T17:01:37Z
dc.date.available2012-08-15
dc.date.available2012-08-15T17:01:37Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/13023
dc.description.abstractDe laatste twee decennia is er in de onderzoeksliteratuur en in de onderwijspraktijk meer aandacht gekomen voor hoogbegaafdheidsonderwijs. Uit onderzoek naar hoogbegaafde leerlingen is gebleken dat veel van deze leerlingen zich op school vervelen, gaan onderpresteren en gedemotiveerd raken. Hoe keren we dit tij? Voor ons onderzoek ontwerpen we taken die voldoen aan, in de literatuur opgestelde criteria voor hoogbegaafdenonderwijs. We onderzoeken of de ontwikkelde taken, met als onderwerp één van de meest gelezen boeken door middelbare scholieren de Beatrijs, door leerlingen ervaren worden als verdiepingstaken. Uit het onderzoek blijkt dat we niet kunnen concluderen dat de leerlingen de opdrachten voldoende als verdiepingstaken ervaren. Het is dus zaak de verdiepingstaken op bepaalde criteria zo aan te passen, dat de taken wel voldoen aan de eisen voor een verdiepingstaak. In dit onderzoek doen we dan ook enkele inhoudelijke aanbevelingen voor de opdrachten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent477696 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleVerdiepen in de Beatrijs: saai of boeiend? Een onderzoek naar de ervaringen van begaafde leerlingen met verdiepingstaken
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record