Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, B.
dc.contributor.authorKuijk, L. van
dc.date.accessioned2013-05-07T17:01:10Z
dc.date.available2013-05-07
dc.date.available2013-05-07T17:01:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12973
dc.description.abstractAl jaren maken Informatievaardigheden deel uit van de einddoelen van het voortgezet onderwijs. Een onderdeel hiervan is de vaardigheid van leerlingen om informatie te zoeken op het Internet. Toch wordt hieraan op veel scholen, en zo ook op Het Lyceum VOS in Vlaardingen, nog niet systematisch aandacht besteed binnen het curriculum. Om een beeld te krijgen van de door leerlingen gebruikte zoektechnieken en hun beleving van hun eigen zoekgedrag werd drie VWO4-klassen een vragenlijst voorgelegd over dit zoekgedrag. Ook werden vier leraren geïnterviewd over de plaats van de Internetvaardigheden binnen het curriculum en hun ervaring met de manier waarop leerlingen over het algemeen zoeken op Internet. De leerlingen blijken weinig gebruik te maken van technische hulpmiddelen bij het zoeken. Aan de andere kant zijn ze tevreden over hun eigen manier van zoeken. Toch vinden de meesten het zoeken op Internet niet leuk. Duidelijke eisen aan de zoekprocedure ontbreken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent174592 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleInternet in het onderwijs: Spannend onderzoeksgebied of veredelde encyclopedie? Verslag van een praktijkgericht onderzoek
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinformatievaardigheden, zoekvaardigheden, Internet, Voortgezet Onderwijs
dc.subject.courseuuLeraar VHO Geschiedenis en Staatsinrichting


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record