Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJansen, F.
dc.contributor.authorWinckel, C.A.L.A. Van
dc.date.accessioned2013-03-21T18:01:34Z
dc.date.available2013-03-21
dc.date.available2013-03-21T18:01:34Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12818
dc.description.abstractDit onderzoek bouwt voort op dat van Jansen en Janssen (aangeboden) waarin de kwantiteit en kwaliteit van argumentatie in slechtnieuwsberichten centraal stond. In dit onderzoek is de kwaliteit van één van de sterke argumenten van Jansen en Janssen verder onderzocht. De onderzoeksvraag was: “Wat is de invloed van presentatievormen van een sterk argument op de overtuigingskracht en tekstwaardering van claimafwijzingsbrieven?”. Er zijn vier verschillende condities van het argument gevormd aan de hand van argumentatietheorieën. Iedere conditie is door 35 mensen beoordeeld. Uit de belangrijkste resultaten kan geconcludeerd worden dat een warrant (expliciete rechtvaardiging) noodzakelijk is om een sterk argument overtuigend te maken. En dat de toevoeging van een negatieve beleefdheidsstrategie (hedge) niet bijdraagt aan de waardering van de tekst. Aan de hand van thoughtlisting kon geconcludeerd worden dat de brieven centraal verwerkt zijn, en dat de versies zonder warrant meer negatieve gedachten opriepen dan de versies met warrant.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1084141 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleIn welke vorm is een sterk argument op zijn best?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record