View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        CULTURELE DIVERSITEIT EN DE REGIONALE OMROEP RTV UTRECHT

        Thumbnail
        View/Open
        Adviesrapport Appel Advies 21 april 2011.pdf (1.067Mb)
        Publication date
        2013
        Author
        Kalkers, C.P.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze thesis bevat een onderzoek naar het mogelijke belang van culturele diversiteit voor de regionale omroep RTV Utrecht. Appel Advies heeft op basis hiervan de volgende hoofdvraag geformuleerd: Wat is het belang voor RTV Utrecht als regionale omroep om in te spelen op culturele diversiteit? De conclusies laten volgens Appel Advies zien, dat er wel degelijk een belang voor RTV Utrecht is om aandacht te besteden aan culturele diversiteit. Een cijfermatig bewijs waarom er een belang voor RTV Utrecht zou zijn, duidt op het feit dat de nieuwe Nederlanders in 2010 bijna 12% innemen van de bevolking van de provincie Utrecht. Appel Advies constateerde door middel van een programma-analyse dat het regionale kanaal niet voldoet aan de multiculturele kwaliteitscriteria betreffende inclusieve programmering. Volgens Appel Advies kan er daarom gesteld worden dat RTV Utrecht als regionale zender niet zomaar aan deze groep voorbij kan gaan. Daarnaast vormen de nieuwe Nederlanders in 2010 21% van de bevolking van de stad. Appel Advies ziet dat U Stad al in zekere mate rekening houdt met culturele diversiteit. Het inspelen op culturele diversiteit is niet makkelijk en het vergt tijd. Door het nemen van bescheiden stappen kan er progressie geboekt worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12742
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo