Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorten Thije, J.D.
dc.contributor.advisorde Vries, I.O.
dc.contributor.authorHagemeijer, E.T.E.
dc.date.accessioned2013-03-11T18:01:12Z
dc.date.available2013-03-11
dc.date.available2013-03-11T18:01:12Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12729
dc.description.abstractDit scriptieonderzoek richt zich op de volgende vraag: In hoeverre en op welke wijze lokaliseren succesvolle multinationals hun Facebook strategie en welke invloed heeft dit op het gebruik van communicatieve strategieën op merkpagina’s? Vooraf is de vraag gesteld welke merken uit Interbrand’s top 100 met beste internationale merken in 2012, hun Facebook merkpagina standaardiseren al dan niet lokaliseren ten opzichte van de Britse, Duitse en Nederlandse markt en welke onafhankelijke factoren hier invloed op hebben. Tijdens meerdere vervolganalyses op basis van een selectie merkpagina’s van producten met een hoge betrokkenheid en producten met een lage betrokkenheid, is er zowel aandacht besteed aan de door bedrijven gecreërde inhoud als de door consumenten gecreërde inhoud. De analyse van de door consumenten gecreërde inhoud is onder te verdelen in waardevermeerderende activiteiten, zoals het delen van positieve ervaringen ten opzichte van het product, en activiteiten die afbreuk doen aan het merk, zoals het delen van klachten en kritiek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1820443 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLokaliseren of Standaardiseren? Onderzoek naar het gebruik van communicatieve strategieën op internationale en gelokaliseerde merkpagina's op Facebook
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSocial Media, Lokaliseren, Standaardiseren, Interculturele Communicatie
dc.subject.courseuuInterculturele Communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record