Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKnezic, D.
dc.contributor.authorSpijkstra, M.
dc.date.accessioned2013-03-04T18:01:17Z
dc.date.available2013-03-04
dc.date.available2013-03-04T18:01:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12715
dc.description.abstractDe laatste jaren is er in Nederland veel aandacht voor de cognitief talentvolle leerling. Uit internationale onderzoeken blijkt dat de intelligente Nederlandse leerling het in vergelijking tot zijn buitenlandse leeftijdsgenoot minder goed doet . Veel scholen, geïnspireerd door de politiek, richten zich nu op extra aanbod aan de cognitief talentvolle, de hoogbegaafde leerlingen. Hoewel er structureel onderzoek is gedaan naar wat scholen aanbieden en hoe schoolleiding en docenten hier tegenaan kijken, komt de leerling die dit aanbod ondergaat zelden aan het woord. In mijn onderzoek ben ik juist in gesprek gegaan met deze leerling om van hem/haar direct te horen waar hij/zij behoefte aan heeft. Uit het onderzoek blijkt dat de methode van compacten en verrijken waarbij de leerling vrij autonoom beslist waar zij ‘compact’ het meest aanspreekt.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent720898 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleExtra aanbod aan de leerling met cognitief talent: wat vindt de leerling er zelf eigenlijk van?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshoogbegaafd, cognitief talent, compacten en verrijken
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record