dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Westermann, A.J. | |
dc.contributor.author | Verbraak, M. | |
dc.contributor.author | Berg, E. van den | |
dc.contributor.author | Dekker, F.H. | |
dc.contributor.author | Deventer, R.S.L. | |
dc.date.accessioned | 2013-02-12T18:01:15Z | |
dc.date.available | 2013-02-12 | |
dc.date.available | 2013-02-12T18:01:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12575 | |
dc.description.abstract | Leerlingen en docenten hebben steeds vaker contact met elkaar via sociale media, zowel voor school als privé. Het Protocol Social Media van het CNV Onderwijs geeft aan dat docenten zelf moeten beslissen of zij privécontact met leerlingen via sociale media toestaan, maar geeft geen concrete richtlijnen. Hierdoor ontstond de vraag waar de ethische grens ligt als het gaat om informeel docent-leerlingcontact via sociale media. Aan de hand van dit vraagstuk is op vier Nederlandse middelbare scholen een vragenlijst afgenomen. Zowel docenten als leerlingen hebben via deze vragenlijsten aangegeven in hoeverre zij passieve en actieve handelingen van zichzelf en van elkaar gepast vonden. Uit de resultaten blijkt dat docenten en leerlingen onderling privécontact via Facebook als ongepast ervaren, waarbij leerlingen veel handelingen ongepaster vinden dan docenten. Ook blijkt dat leerlingen eerder twijfelen over het toelaten van een docent op hun Facebook-account, terwijl docenten in vrijwel alle gevallen een verzoek afwijzen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 518018 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Facebook-contact tussen leerlingen en docenten: waar ligt de grens? | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | facebook social media leerling docent contact | |
dc.subject.courseuu | Franse taal en cultuur: educatie en communicatie | |