Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWestermann, A.J.
dc.contributor.authorVerbraak, M.
dc.contributor.authorBerg, E. van den
dc.contributor.authorDekker, F.H.
dc.contributor.authorDeventer, R.S.L.
dc.date.accessioned2013-02-12T18:01:15Z
dc.date.available2013-02-12
dc.date.available2013-02-12T18:01:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12575
dc.description.abstractLeerlingen en docenten hebben steeds vaker contact met elkaar via sociale media, zowel voor school als privé. Het Protocol Social Media van het CNV Onderwijs geeft aan dat docenten zelf moeten beslissen of zij privécontact met leerlingen via sociale media toestaan, maar geeft geen concrete richtlijnen. Hierdoor ontstond de vraag waar de ethische grens ligt als het gaat om informeel docent-leerlingcontact via sociale media. Aan de hand van dit vraagstuk is op vier Nederlandse middelbare scholen een vragenlijst afgenomen. Zowel docenten als leerlingen hebben via deze vragenlijsten aangegeven in hoeverre zij passieve en actieve handelingen van zichzelf en van elkaar gepast vonden. Uit de resultaten blijkt dat docenten en leerlingen onderling privécontact via Facebook als ongepast ervaren, waarbij leerlingen veel handelingen ongepaster vinden dan docenten. Ook blijkt dat leerlingen eerder twijfelen over het toelaten van een docent op hun Facebook-account, terwijl docenten in vrijwel alle gevallen een verzoek afwijzen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent518018 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFacebook-contact tussen leerlingen en docenten: waar ligt de grens?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfacebook social media leerling docent contact
dc.subject.courseuuFranse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record