Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDaemen, J.W.M.J.
dc.contributor.authorCoppens, G.M.J.M.
dc.date.accessioned2013-02-11T18:01:36Z
dc.date.available2013-02-11
dc.date.available2013-02-11T18:01:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12569
dc.description.abstractEen grote middelbare school in het midden van het land heeft er in 2011-2012 voor gekozen om de lat voor leerlingen hoger te leggen, wanneer die daarvoor de mogelijkheden hebben. De ‘zesjescultuur’ moest worden tegengegaan. Daartoe werd het woord ‘stretchen’ geïntroduceerd; een nieuwe term die in didactische theorieën nog niet voorkwam. Hiermee werd aangesloten bij de groeiende aandacht die excellentie en (hoog)begaafdheid de laatste tijd krijgt van de overheid en de wetenschappelijke wereld. In dit onderzoek is bekeken hoe voor het vak wiskunde verder invulling gegeven kan worden aan dit begrip. Conclusie is dat de beelden over dit onderwerp erg kunnen verschillen tussen collega’s. Afhankelijk van definiëring, kunnen de vorm en de inhoud van de ‘stretchingsactiviteiten’ (differentiatie) erg uiteenlopen, qua doelstelling, qua werkvorm, qua fysieke plek, et cetera. Bij ‘stretching’ ligt er een belangrijke inspirerende taak bij de docent.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1490623 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSTRETCHEN: de lat hoger leggen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDifferentiatie, excellentie, wiskunde
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Wiskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record