Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchreurs, Bert
dc.contributor.authorVergouwen, C.A.C.
dc.date.accessioned2012-12-20T18:00:53Z
dc.date.available2012-12-20
dc.date.available2012-12-20T18:00:53Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/12310
dc.description.abstractIn dit onderzoek wordt onderzocht of baanonzekerheid positief samenhangt met emotionele uitputting. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen kwantitatieve en kwalitatieve baanonzekerheid. Daarnaast wordt er gekeken of leermogelijkheden een modererende rol heeft in de relatie tussen baanonzekerheid en emotionele uitputting. Vervolgens wordt getoetst of de mate waarin men beschikt over een leerdoeloriëntatie invloed heeft op de modererende werking van leermogelijkheden. Data zijn verzameld aan de hand van vragenlijsten bij 362 Nederlandse respondenten werkzaam in diverse sectoren. Hiërarchische regressieanalyses tonen een positief verband tussen kwantitatieve baanonzekerheid en emotionele uitputting alsook tussen kwalitatieve baanonzekerheid en emotionele uitputting. Leermogelijkheden tempert het negatieve effect van kwantitatieve baanonzekerheid op emotionele uitputting. Dit temperende effect van leermogelijkheden lijkt niet afhankelijk van leerdoeloriëntatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent596523 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet modererende effect van leermogelijkheden op de relatie tussen baanonzekerheid en emotionele uitputting. Welke invloed heeft leerdoeloriëntatie op leermogelijkheden in dit verband?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsBaanonzekerheid
dc.subject.keywordsleermogelijkheden
dc.subject.keywordsemotionele uitputting
dc.subject.keywordsleerdoeloriëntatie
dc.subject.courseuuOrganisatiepsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record