De effecten van cursistkenmerken, interventiekenmerken & organisatiekenmerken op training transfer.
Summary
Door een groeiende vraag naar verantwoording van opleidingsinvesteringen, wordt het belang van gedegen opleidingsevaluaties steeds groter. In deze studie zijn de effecten onderzocht van cursistkenmerken, interventiekenmerken en organisatiekenmerken op de mate waarin training transfer naar de werkpraktijk plaatsvindt. In totaal 79 respondenten, werkzaam bij een in Nederland gevestigde multinational in de financiële sector, hebben in dit onderzoek geparticipeerd. De respondenten hebben allen deelgenomen aan de bedrijfsopleiding die in dit onderzoek centraal staat. De resultaten van dit onderzoek ondersteunden de gestelde hypotheses, waarin positieve effecten van interventiekenmerken en organisatiekenmerken op de mate van training transfer werden verondersteld. Er is geen ondersteuning gevonden voor de hypothese van een positief effect van cursistkenmerken op training transfer. Gebaseerd op de resultaten van dit onderzoek zouden organisaties kunnen overwegen om cursistkenmerken en organisatiekenmerken te manipuleren om training transfer van bedrijfsopleidingen gericht te bevorderen.