View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Bijdrage van Sport in Teamverband aan de Sociaal-Emotionele Ontwikkeling van Peuters in de Beleving van Ouders.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Feddes, E-3510549 en Meerman, RE-3489019 en Rauwenhoff, M-3499634 en Wassink, M-3495477.pdf (252.7Kb)
        Publication date
        2012
        Author
        Feddes, E.
        Meerman, R.E.
        Rauwenhoff, M.
        Wassink, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Achtergrond: Er is recentelijk veel onderzoek gedaan naar het effect van sport op de gezondheid van kinderen. Weinig is echter bekend over het effect van sport, en dan met name sport in teamverband, op de sociaal-emotionele ontwikkeling bij jonge kinderen. Doel: Het doel van het huidige onderzoek is om de effecten van sport in teamverband op de sociaal-emotionele ontwikkeling bij peuters in kaart te brengen. Methode: Het betreft een explorerend kwantitatieve onderzoeksmethode met een niet-experimenteel onderzoekskarakter. Er vindt een eenmalig meetmoment plaats, waarbij ouders van kinderen die op peutervoetbal zitten een gestructureerde vragenlijst voorgelegd krijgen. In deze vragenlijst wordt naar hun beleving over het effect van peutervoetbal op de sociaal-emotionele ontwikkeling van hun kind gevraagd. Resultaten: Er blijkt geen significante samenhang te zijn tussen het aantal maanden dat een kind op peutervoetbal zit en de mate van bijdrage van peutervoetbal die ouders ervaren op de sociaal-emotionele ontwikkeling bij hun kinderen. Conclusie:Ondanks de niet-significante uitkomsten blijken ouders bij een kleine kwalitatieve vragenlijst toch aan te geven dat zij het idee hebben dat peutervoetbal een positief effect heeft op de sociaal-emotionele ontwikkeling van hun kinderen. Meer grootschalig onderzoek is nodig om de effecten van peutervoetbal in kaart te brengen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11903
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo