Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBaar, P.L.M.
dc.contributor.advisorSmits, D.W.
dc.contributor.authorBentvelzen, G.M.I.
dc.contributor.authorHakkenberg van Gaasbeek, R.A.
dc.contributor.authorKeuning, L.
dc.contributor.authorWesterlaken, A.E.A.
dc.date.accessioned2012-10-12T17:01:29Z
dc.date.available2012-10-12
dc.date.available2012-10-12T17:01:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11817
dc.description.abstractAanleiding voor het onderzoek was een gebrek aan regulier passend sportaanbod waar jongeren met CP samen met typisch ontwikkelde jongeren kunnen sporten. Een explorerend determinantenonderzoek is uitgevoerd om inzicht te krijgen in de wenselijkheid en haalbaarheid van reguliere sportdeelname. Op basis van het ASE-model zijn topiclijsten opgesteld om ervaringen en meningen van 10 adolescenten die lid zijn van het CP voetbal Talentteam, 2 ouders en 2 trainers te onderzoeken. Er gekeken naar de rol van attitude, sociale invloeden, eigen effectiviteit en eventuele barrières en protectieve factoren. Uit de data die verkregen is in topic interviews en focusgroepen bleek dat een positieve houding, steun van ouders, acceptatie van medespelers en het gevoel met hen mee te kunnen komen, evenals (on)bekendheid van reguliere sportmogelijkheden een rol spelen in het sportgedrag. Op basis hiervan wordt geconcludeerd dat het zowel wenselijk als haalbaar lijkt voor adolescenten met lichte CP om regulier te sporten. Concrete handvatten worden hierbij aangeboden om dit te faciliteren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent310430 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGemengde sportparticipatie door adolescenten met Cerebrale Parese
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCerebrale parese
dc.subject.keywordsreguliere sportparticipatie
dc.subject.keywordsadolescenten
dc.subject.keywordsvoetbal
dc.subject.keywordsASE-model
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record