Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchaaf, M.F. van der
dc.contributor.advisorJanssen, J.J.H.M.
dc.contributor.authorBood, M.
dc.date.accessioned2012-07-27T17:01:04Z
dc.date.available2012-07-27
dc.date.available2012-07-27T17:01:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/11064
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken of er een verschil is in de gepercipieerde leercultuur op de werkplek tussen de academische en niet-academische afstudeersetting van studenten Klinische Gezondheidswetenschappen (KGW) en in hoeverre de gepercipieerde leercultuur gerelateerd is aan de motivatie die hierop volgt voor het doen van (wetenschappelijk) onderzoek. Het onderzoek had een kwantitatief survey design. De deelnemers waren 116 alumni van zowel het masterprogramma Verplegingswetenschap als het masterprogramma Fysiotherapiewetenschap. Er werden vragenlijsten afgenomen die zorgden voor inzicht in algemene aspecten, de setting van het afstudeeronderzoek, de motivatie voor het volgen van de opleiding KGW, de motivatie voor het doen van (wetenschappelijk) onderzoek en de perceptie van de leercultuur op de werkplek. Na het uitvoeren van diverse onafhankelijke t-toetsen en regressieanalyses bleek dat studenten KGW in een academische afstudeersetting de leercultuur gemiddeld significant hoger percipieerden dan studenten in een niet-academische afstudeersetting en dat die gepercipieerde leercultuur slechts gedeeltelijk gerelateerd is aa
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent744466 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleLeercultuur op de werkplek en de relatie met motivatie voor het doen van onderzoek
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAcademische afstudeersetting
dc.subject.keywordsniet-academische afstudeersetting
dc.subject.keywordswerkplekleren
dc.subject.keywordswerkplekcultuur
dc.subject.keywordsleercultuur
dc.subject.keywordsself-determination theory
dc.subject.keywordsintrinsieke motivatie
dc.subject.keywordsextrinsieke motivatie
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record