Feedback in het domein. Een praktijkgericht onderzoek naar de ervaringen met en behoeften aan mondelinge feedback bij leerlingen op havo en vwo tijdens zelfstandig werken op De Werkplaats Kindergemeenschap.
Publication date
2012Author
Rossewij, D.N.
Kemper, R.K.
Edelbroek, E.A.G.
Zoest, A.L.G. van
Marlen, R.L.M. van
Metadata
Show full item recordSummary
Zelfstandig werken is een belangrijk aspect van vernieuwingsonderwijs. De Werkplaats Kindergemeenschap te Bilthoven is een school die dit vormgeeft in domeinen, vrije ruimtes waar leerlingen zelfstandig of groepsgewijs aan hun schoolwerk werken. In dit PGO is onderzoek gedaan naar de wijze waarop docenten feedback geven op het werk van leerlingen tijdens de lessen in het domein en welke behoeften leerlingen hierbij ten aanzien van feedback hebben. Daarbij wordt vooral gekeken naar verschillen tussen leerlingen op het havo en het vwo. Zijn er verschillen in aan te wijzen en zo ja, waar bestaan die uit? Aan de hand van een praktijkstudie worden conclusies getrokken over het geven van feedback in een domeinsituatie.