Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHeer, A. de
dc.contributor.advisorBijsterbosch, H.
dc.contributor.authorRooij, G. de
dc.date.accessioned2012-06-25T17:01:15Z
dc.date.available2012-06-25
dc.date.available2012-06-25T17:01:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10587
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de vraag hoe binnen het aardrijkskundeonderwijs van scholen in het Eigentijds Onderwijs het determinatieproces van leerlingen in 3 havo/vwo kan worden geobjectiveerd. Daartoe zijn docenten aardrijkskunde van acht scholen die verenigt zijn in het Platform Eigentijds Onderwijs (Pleion) benadert met een vragenlijst. De vragenlijst bestaat uit twee delen: een casus, waarbij een werkstuk moest worden beoordeeld en een reeks vragen over leerdoelen en het determinatieproces. Het onderzoek is ingebed in de theorieën van leer- en denkniveaus van Bloom c.s., de herziening daarvan en het classificatiemodel van aardrijkskundige leerdoelen van Westrhenen. Het verdient aanbeveling de determinatie duidelijker te onderbouwen vanuit de algemene theorie van leer- en denkniveaus en meer specifiek, deze te onderbouwen vanuit de aardrijkskundige leerdoelen. Voor een mogelijke opzet daarvan wordt aansluiting gezocht bij enkele begrippen en denkwijzen uit de wereld van de kwaliteitszorg en organisatieontwikkeling (INK).
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1054073 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleObjectivering determinatieproces 3 havo/vwo in het Eigentijds Onderwijs
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsdeterminatie, eigentijds onderwijs, aardrijkskunde, scoremodel
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Aardrijkskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record