View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De rol van sociale media bij het collectief particulier opdrachtgeverschap

        Thumbnail
        View/Open
        scriptie carel klaar.pdf (3.079Mb)
        Publication date
        2012
        Author
        Kooij, C.G.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Sinds de kredietcrisis is de Nederlandse woningmarkt veranderd van een aanbodgerichte naar een vraaggerichte markt. Dit heeft als gevolg dat de traditionele wijze van woningbouw, waarbij grote ontwikkelaars bepalen wat er gebouwd wordt, niet meer vanzelfsprekend is. Het collectief particulier opdrachtgeverschap, waarbij mensen gezamenlijk hun woningen ontwikkelen wint hierdoor aan terrein. Dit wordt ook door de overheid gestimuleerd, omdat het een aantal voordelen met zich meebrengt, zoals een sterkere sociale cohesie en een sterkere differentiatie. Dit onderzoek heeft de rol van sociale media bij het collectief particulier opdrachtgeverschap (cpo) onderzocht. De verwachting was namelijk dat sociale media een hulpmiddel kunnen vormen om het proces van het collectief particulier opdrachtgeverschap te faciliteren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/10122
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo