Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWentrop, J.
dc.contributor.authorSteen, T.
dc.date.accessioned2012-02-20T18:01:01Z
dc.date.available2012-02-20
dc.date.available2012-02-20T18:01:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9987
dc.description.abstractDit is een verslag van een onderzoek naar de factoren die een rol spelen bij het wel of niet invoeren van Geïntegreerd Literatuuronderwijs (GLO) in de tweede fase van het voortgezet onderwijs. Uit de literatuur blijkt dat GLO als een zeer efficiënte manier van literatuuronderwijs wordt gezien. Toch zijn er maar weinig scholen die GLO op het lesrooster hebben. Docenten vreemde talen en Nederlands van vier scholen – drie scholen waar literatuuronderwijs niet-geïntegreerd is en een school waar GLO als apart vak is ingevoerd – wordt gevraagd naar hun visie op het vak literatuur. Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat vooral de vrees voor organisatorische rompslomp de invoering van GLO in de weg staat.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent265216 bytes
dc.format.mimetypeapplication/msword
dc.language.isonl
dc.titleKrenten in de pap of ondergeschoven kindje? Een vergelijkend onderzoek naar geïntegreerd literatuuronderwijs op De Heemlanden in Houten en niet-geïntegreerd literatuuronderwijs op het Leidsche Rijn College in Utrecht, het Minkema College in Woerden en het St. Maartenscollege in Voorburg.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsgeïntegreerd, literatuuronderwijs, GLO
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Nederlands


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record