dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | van Waveren Hogervorst, C. | |
dc.contributor.author | Metselaar, J.A. | |
dc.date.accessioned | 2012-02-07T18:01:04Z | |
dc.date.available | 2012-02-07 | |
dc.date.available | 2012-02-07T18:01:04Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9907 | |
dc.description.abstract | Drs. Nieuwenbroek heeft aanbevelingen gedaan aan docenten voor het verminderen van faalangst. In dit onderzoek wordt de leerlingwaardering van deze aanbevelingen onderzocht. Bij leerlingen in de tweede en derde klas van havo en vwo werd een vragenlijst afgenomen, waarin leerlingen hun waardering voor specifiek docentgedrag moesten aangeven. In de vragenlijst werd ook direct getest op faalangst, waardoor een onderscheid kon worden gemaakt tussen meer faalangstige en minder faalangstige leerlingen. Uit het onderzoek blijkt dat zowel meer als minder faalangstige leerlingen Nieuwenbroek’s aanbevelingen als positief ervaren. Het is dan ook aan te bevelen dat docenten deze volgen, zowel ter vermindering van faalangst als ter bevordering van het leerklimaat. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 705198 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Verminder faalangst, verbeter het leerklimaat | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | faalangst, leerklimaat, docentgedrag | |
dc.subject.courseuu | Leraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie | |