Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Waveren Hogervorst, C.
dc.contributor.authorMetselaar, J.A.
dc.date.accessioned2012-02-07T18:01:04Z
dc.date.available2012-02-07
dc.date.available2012-02-07T18:01:04Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9907
dc.description.abstractDrs. Nieuwenbroek heeft aanbevelingen gedaan aan docenten voor het verminderen van faalangst. In dit onderzoek wordt de leerlingwaardering van deze aanbevelingen onderzocht. Bij leerlingen in de tweede en derde klas van havo en vwo werd een vragenlijst afgenomen, waarin leerlingen hun waardering voor specifiek docentgedrag moesten aangeven. In de vragenlijst werd ook direct getest op faalangst, waardoor een onderscheid kon worden gemaakt tussen meer faalangstige en minder faalangstige leerlingen. Uit het onderzoek blijkt dat zowel meer als minder faalangstige leerlingen Nieuwenbroek’s aanbevelingen als positief ervaren. Het is dan ook aan te bevelen dat docenten deze volgen, zowel ter vermindering van faalangst als ter bevordering van het leerklimaat.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent705198 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVerminder faalangst, verbeter het leerklimaat
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfaalangst, leerklimaat, docentgedrag
dc.subject.courseuuLeraar Voorbereidend Hoger Onderwijs in Biologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record