Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWestermann, A.J.
dc.contributor.authorPhaff, A.E.
dc.contributor.authorDingemanse, A.A.K.
dc.contributor.authorVries, J.M. de
dc.date.accessioned2012-01-26T18:01:03Z
dc.date.available2012-01-26
dc.date.available2012-01-26T18:01:03Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9873
dc.description.abstractDe hoge werkdruk van docenten is een veelbesproken onderwerp. Docent zijn is namelijk meer dan alleen voor de klas staan: lessen voorbereiden, toetsen maken en nakijken, werkstukken nakijken, excursies, leerlingbegeleiding, ouderavonden en verschillende vergaderingen met vakgroepen, docententeams, rapportvergaderingen en ga zo maar door. Als je iets aan die werkdruk wil doen, is het belangrijk te weten waardoor deze precies veroorzaakt wordt. We hebben daarom onderzocht welke factoren beginnende docenten Nederlands en Engels zelf aanwijzen als werkdrukverhogend.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent515959 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleStress rond de les - Onderzoek naar werkdrukverhogende factoren onder beginnende docenten Nederlands en Engels
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record