Stress rond de les - Onderzoek naar werkdrukverhogende factoren onder beginnende docenten Nederlands en Engels
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Westermann, A.J. | |
dc.contributor.author | Phaff, A.E. | |
dc.contributor.author | Dingemanse, A.A.K. | |
dc.contributor.author | Vries, J.M. de | |
dc.date.accessioned | 2012-01-26T18:01:03Z | |
dc.date.available | 2012-01-26 | |
dc.date.available | 2012-01-26T18:01:03Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9873 | |
dc.description.abstract | De hoge werkdruk van docenten is een veelbesproken onderwerp. Docent zijn is namelijk meer dan alleen voor de klas staan: lessen voorbereiden, toetsen maken en nakijken, werkstukken nakijken, excursies, leerlingbegeleiding, ouderavonden en verschillende vergaderingen met vakgroepen, docententeams, rapportvergaderingen en ga zo maar door. Als je iets aan die werkdruk wil doen, is het belangrijk te weten waardoor deze precies veroorzaakt wordt. We hebben daarom onderzocht welke factoren beginnende docenten Nederlands en Engels zelf aanwijzen als werkdrukverhogend. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 515959 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Stress rond de les - Onderzoek naar werkdrukverhogende factoren onder beginnende docenten Nederlands en Engels | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur: educatie en communicatie |