dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Spit, prof. dr. T.J.M. | |
dc.contributor.author | Kleuver, J.W.W. de | |
dc.date.accessioned | 2012-01-16T18:01:26Z | |
dc.date.available | 2012-01-16 | |
dc.date.available | 2012-01-16T18:01:26Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9820 | |
dc.description.abstract | De complexiteit en dynamiek van railinfrastructurele projecten leidt tot de problematiek van kostenoverschrijding en het verschijnsel verstrikking. In het onderzoek is aangetoond dat strategisch gedrag van actoren bij railinfrastructurele projecten kostenoverschrijding en verstrikking tot gevolg heeft in de planningsfase van het project. De institutionele netwerkbenadering staat centraal in het kwalitatief empirisch onderzoek naar de case studies Betuweroute en Uithoflijn. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2036653 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Verstrikking bij railinfrastructurele projecten. Strategisch gedrag van actoren als oorzaak van kostenoverschrijding en verstrikking | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Verstrikking, entrapment, strategisch gedrag, actoren, railinfrastructuur, grote infrastructurele projecten, planning, kostenoverschrijding. | |
dc.subject.courseuu | Planologie | |