Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLelieveldt, P.
dc.contributor.authorN'diaye, Y.
dc.date.accessioned2011-12-21T18:01:04Z
dc.date.available2011-12-21
dc.date.available2011-12-21T18:01:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9777
dc.description.abstractIn het (recente) verleden is regelmatig onderzoek gedaan naar de beweegredenen van organisaties om muziekcompetities te organiseren. In die literatuur wordt echter voorbijgegaan aan de motivaties voor deelname aan muziekcompetities vanuit het perspectief van de deelnemers. Er wordt voornamelijk geschreven over de educatieve functie van de competities. In dit onderzoek is aan de hand van literatuuronderzoek, een enquête en internetinventarisatie beschreven wat de motivaties voor deelname aan hiphop- en singer-songwritercompetities zijn en welke redenen daaraan ten grondslag liggen. Hierbij wordt voornamelijk ingegaan op de sociale, muzikale en culturele achtergronden van de deelnemers. De hiphopgroep blijkt voornamelijk gemotiveerd te worden door de mogelijke winst. Het vergaren van status is het meest belangrijk. De singer-songwriters daarentegen zijn meer gericht op het lerende aspect van de competities en doen voornamelijk mee voor persoonlijke ontwikkeling en het opdoen van ervaring. Deze blijken gevoed te worden door de subculturele kenmerken van beiden groepen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent332287 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSo you think you wanna be an idol because you have the voice of Holland? Een onderzoek naar de motivaties voor deelname aan singer-songwriter- en hiphopcompetities in Amsterdam.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordshiphop, singer-songwriter, muziekcompetities, jongerenculturen
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record