Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKeilbach, J.
dc.contributor.authorDoorn, I.D. van
dc.date.accessioned2011-12-19T18:01:24Z
dc.date.available2011-12-19
dc.date.available2011-12-19T18:01:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9752
dc.description.abstractIn het Westen worden celebrity’s al eeuwen bewonderd. Deze fascinatie met beroemdheden wordt veelal geuit in media. Dat celebrity cultuur en media een verbintenis met elkaar blijken te hebben wordt ook aangetoond in deze scriptie. Er is onderzocht hoe tijdens het productieproces van het televisieprogramma Van der Vorst ziet Sterren gebruik wordt gemaakt van (nieuwe) media. Aan de hand van dit gedetailleerde onderzoek kon begrepen worden hoe de wisselwerking tussen media en celebrity cultuur in Nederland geïntegreerd is. Daarnaast is middels literatuuronderzoek aangetoond dat media hun bijdrage leveren aan de celebrity cultuur en dat de komst van nieuwe media een verandering bewerkstelligd hebben. Enkele veranderingen werden zichtbaar in up to dateness, interactivity, particpatory media culture en closeness.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent424073 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleKeeping up with Hillywood, mediagebruik in de hedendaagse celebrity cultuur in Nederland
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmedia, celebrity cultuur, wisselwerking, nieuwe media, Van der Vorst ziet Sterren, productieanalyse, veranderingen.
dc.subject.courseuuFilm- en Televisiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record