Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLehmann, A.S.
dc.contributor.authorSzabó, B.
dc.date.accessioned2011-12-07T18:03:58Z
dc.date.available2011-12-07
dc.date.available2011-12-07T18:03:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9719
dc.description.abstractKrantenberichten lieten de lezers geloven dat er sprake was van een echte Facebook- of Twitter Revolution in Egypte tijdens de Arabische Lente in januari 2011. Volgens de krantenberichten zouden de Facebook- en Twitterberichten van de opstandelingen op het Tahrir plein ervoor zorgen dat de opstand een succes is geworden. Als dit zo is, dan zijn de Egyptenaren geslaagd in een succesvolle online politieke participatie. Maar kunnen Twitter en Facebook an sich een revolutie veroorzaken? Wordt datgene wat in Egypte gebeurd is niet overdreven? Dit onderzoek probeert er aan de hand van een discoursanalyse van kranten- en Facebookberichten achter te komen in hoeverre we kunnen spreken over een Facebook-of Twitter Revolution tijdens de Arabische Lente.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent663354 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Like' the Facebook Revolution - Politieke participatie via social media en de beeldvorming van social media als de revolutiemakende tool in Egypte tijdens de Arabische lente
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsFacebook, Twitter, Media, Egypte, Internet, Revolutie, Politieke Participatie
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record