Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchutjens, V.A.J.M.
dc.contributor.authorBerk, H.W.P. van den
dc.date.accessioned2011-12-01T18:00:57Z
dc.date.available2011-12-01
dc.date.available2011-12-01T18:00:57Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9682
dc.description.abstractBusiness incubators zijn organisaties met als primaire doen het ondersteunen van startende ondernemingen in de eerste levensfase. In deze studie wordt gekeken naar welke factoren in hoeverre van invloed zijn op het succes van business incubators in Nederland. Daarvoor zijn veertien deskundigen van evenzoveel business incubators geïnterviewd. Uit deze gesprekken is gebleken dat met name de succesfactoren gerelateerd aan de menselijke en personele kant van business incubators van invloed zijn op het succes. Daarnaast is in de studie gekeken of er een verband bestaat tussen het type business incubator (non-profit of winstgericht) en de mate van invloed die aan verschillende succesfactoren toegekend wordt. Gebleken is dat een dergelijk verband alleen aangetoond kan worden bij de succesfactor ‘communicatie met de lokale gemeenschap’.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1379612 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet succes van business incubators in Nederland
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbusiness incubator, succesindicatoren- en factoren, BioPartner, SKE, TechnoPartner
dc.subject.courseuuEconomische geografie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record