Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKoster, M.
dc.contributor.authorMcCamley, M.J.
dc.date.accessioned2011-11-18T18:01:13Z
dc.date.available2011-11-18
dc.date.available2011-11-18T18:01:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9597
dc.description.abstractHet Facilitair bedrijf (FB) van de Haagse Hogeschool (HHS) heeft aangegeven een pilot te willen draaien van Het Nieuwe Werken (HNW) bij de Academie voor Facility Management (AFM) onder hun eigen conceptnaam Activiteiten Gerelateerd Huisvesten (AGH). Het FB heeft geen zicht op de levensvatbaarheid van een concept als Activiteiten Gerelateerd Huisvesten (AGH) en denkt dat er weerstand zal zijn ten opzichte van de pilot. Om inzicht te bieden in deze levensvatbaarheid is er gekeken naar de beelden die de medewerkers bij de AFM hebben van HNW en AGH.Door middel van zestien semigestructureerde interviews en observaties is door de ogen van de respondenten waargenomen welke houdingen en meningen zij tegenover deze concepten vormen en welke elementen een rol spelen bij de betekenisgeving waar deze beelden worden geconstrueerd. Hieruit is naar voren gekomen dat de respondenten bekend zijn met de basisprincipes van de concepten en open staan voor een overgang naar AGH. Deze beelden worden naast hun vakkennis van dit thema en hun persoonlijke ervaringen grotendeels gevormd door de huidige ‘mismatch’ tussen het hoger onderwijs en de huidige ruimtelijke inrichting en materiële objecten bij de AFM. Het huidige en toekomstige hoger onderwijs staat steeds meer in het teken van interactie met de student. De waarden waar de huidige omgeving en middelen symbool voor staan sluiten niet meer aan bij deze nieuwe waarde, waardoor omgeving en middelen als beperkend worden ervaren. De respondenten zien zodoende de pilot als een sleutel tot het weer aansluiten van hun ruimtelijke inrichting en materiële objecten op de identiteit van de AFM en het huidige en toekomstige hoger onderwijs.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent627777 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"Practice what you preach" Een kwalitatief interpretatief onderzoek naar de beelden van medewerkers bij de Academie voor Facility Management over Het Nieuwe Werken.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHet Nieuwe Werken, Activiteiten Gerelateerd Huisvesten, Het Nieuwe Leren, Organizational artifacts,
dc.subject.courseuuOrganisaties, Verandering en Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record