Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorGeuijen, C.H.M.
dc.contributor.authorGrootelaar, H.A.M.
dc.date.accessioned2011-11-11T18:01:34Z
dc.date.available2011-11-11
dc.date.available2011-11-11T18:01:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9494
dc.description.abstractSinds de invoering van het New Public Management (NPM) in de publieke sector, staat het functioneren van verschillende publieke organisaties ter discussie. Vaak staat de productiviteit op gespannen voet met de kwaliteit van de dienstverlenende organisatie. Verschillende studies hebben uitgewezen dat de waarden van de professional kunnen botsen met waarden van de organisatie en dat dit kan leiden tot een spanningsvolle relatie tussen beiden (zie o.a. Noordegraaf, 2008, WRR, 2004, Weimar, 2008). Echter is nog niet eerder voor de rechtspraak in het bijzonder onderzocht hoe professionals enerzijds en managers anderzijds omgaan met het spanningsveld tussen kwaliteit en productiviteit. Deze scriptie behandelt de vraag wat de manier waarop managers en professionals met deze gespannen verhouding omgaan betekent voor hun onderlinge relatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1171395 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleProductie en professionaliteit in balans. Over prestatiebekostiging en kwaliteit in de rechtspraak
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsManagers, professionals, prestatiemeting, outputfinanciering, spanningsveld, publiek manager
dc.subject.courseuuBestuurs- en organisatiewetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record