Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHörmann, mw. dr. P.A.H.
dc.contributor.authorTielemans, L.M.A.
dc.date.accessioned2011-11-11T18:01:11Z
dc.date.available2011-11-11
dc.date.available2011-11-11T18:01:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9431
dc.description.abstractDit is een tweeledig onderzoek naar het gebruik van social media in het algemeen en Twitter in het bijzonder door politieke partijen. In het eerste deel van dit onderzoek zal social media in het algemeen en Twitter in het bijzonder in kaart worden gebracht. Dit gebeurt op basis van de reeds verschenen wetenschappelijke literatuur en interviews met inhoudelijke experts. Het tweede deel van dit onderzoek focust zich op een casus, namelijk het gebruik van Twitter door politieke partijen tijdens verkiezingstijd. Het doel hiervan is inzicht bieden in de gedachtegang van de politieke partijen over het gebruik van Twitter in een politieke context. Om dit doel te bereiken is gesproken met zowel parlementariërs als medewerkers van de campagneteams van de acht grootste Nederlandse politieke partijen. Tot slot vindt er een koppeling plaats tussen de twee delen van dit onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent689792 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTwitterende politici: terechte euforie of risicovolle keuze?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssocial media, twitter, politiek, politici, parlementariërs, politieke partijen
dc.subject.courseuuCommunicatie, Beleid en Management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record