Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSpit, T.J.M.
dc.contributor.authorBekamp, B.
dc.date.accessioned2011-11-03T18:00:31Z
dc.date.available2011-11-03
dc.date.available2011-11-03T18:00:31Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9383
dc.description.abstractDe aantrekkelijkheid van steden is een veelbesproken thema, zowel in maatschappelijke kringen als in de wetenschappelijke literatuur. Welbekende voorbeelden hiervan zijn respectievelijk het jaarlijkse onderzoek van Elsevier naar de “beste gemeente om in te wonen” en het boek van Richard Florida getiteld “The rise of the creative class”. In dit onderzoek is een praktisch toepasbaar model opgesteld om de aantrekkelijkheid van drie stedelijke functies; wonen, werken en verblijven, te bepalen. In een casestudy wordt dit model toegepast op Zwolle om de aantrekkelijkheid van de stad te bepalen. Hiernaast worden enkele ontwikkelingen die invloed uitoefenen op de aantrekkelijkheid van de stad behandeld. Tot slot worden enkele strategische lijnen opgesteld om de aantrekkelijkheid van Zwolle te behouden en waar mogelijk te vergroten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3120840 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAantrekkelijk Zwolle. Een praktische toepassing van een model om de aantrekkelijkheid van de stad voor bewoners, bedrijven en bezoekers te bepalen.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPlanologie, Zwolle, Beleid, Gemeente, Aantrekkelijke stad
dc.subject.courseuuPlanologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record