Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorReitz, E
dc.contributor.authorMunster, D.M. van
dc.contributor.authorSchaper, E.W.
dc.contributor.authorJeijsman, M.
dc.contributor.authorVletter, O.L. de
dc.date.accessioned2011-10-11T17:02:08Z
dc.date.available2011-10-11
dc.date.available2011-10-11T17:02:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9289
dc.description.abstractDe huidige studie heeft zich gericht op de rol van opvoedingsgedrag van ouders en de persoonlijkheid van het kind op externaliserend en internaliserend probleemgedrag. Om deze relaties te bepalen hebben 574 kinderen uit groep acht en de brugklas vragenlijsten ingevuld met betrekking tot probleemgedrag, opvoedingsgedrag en de persoonlijkheid van het kind. Uit de resultaten komt naar voren dat opvoedingsgedrag een significant effect heeft op externaliserend probleemgedrag, maar niet op internaliserend probleemgedrag. Persoonlijkheid bleek op zowel externaliserend als internaliserend probleemgedrag een effect te hebben, maar vertoond meer relaties met externaliserend probleemgedrag. Concluderend kan worden gesteld dat zowel opvoedinggedrag als persoonlijkheid wel degelijk een rol spelen bij probleemgedrag.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent295233 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe rol van opvoedingsgedrag van de ouders en de persoonlijkheid van het kind bij probleemgedrag
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsExternaliserend
dc.subject.keywordsinternaliserend
dc.subject.keywordspersoonlijkheid
dc.subject.keywordsopvoedingsgedrag
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record