dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rijt, BAM van de | |
dc.contributor.author | Roest, J.A. | |
dc.contributor.author | Prins, R. | |
dc.date.accessioned | 2011-10-10T17:00:55Z | |
dc.date.available | 2011-10-10 | |
dc.date.available | 2011-10-10T17:00:55Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9284 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is gekeken naar de samenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid. Om de samenhang te onderzoeken is bij 481 leerlingen van twee reguliere basisscholen een relationeel onderzoek uitgevoerd. Deze leerlingen hebben 2 rekenvaardigheidtoetsen gemaakt en de gegevens wat betreft technische leesvaardigheid zijn opgevraagd bij de school. Uit de toetsing blijkt, zoals verwacht, een positieve samenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid voor de gehele groep. Er is geen ondersteuning gevonden voor de verwachting dat de samenhang afneemt naarmate kinderen ouder worden. Voor de gevonden resultaten wordt een verklaring gezocht. Tevens worden kanttekeningen bij dit onderzoek genoemd en aanbevelingen gedaan voor toekomstig onderzoek. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 224241 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Samenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Rekenvaardigheid | |
dc.subject.keywords | leesvaardigheid | |
dc.subject.keywords | samenhang | |
dc.subject.courseuu | Pedagogische Wetenschappen | |