Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorRijt, BAM van de
dc.contributor.authorRoest, J.A.
dc.contributor.authorPrins, R.
dc.date.accessioned2011-10-10T17:00:55Z
dc.date.available2011-10-10
dc.date.available2011-10-10T17:00:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9284
dc.description.abstractIn dit onderzoek is gekeken naar de samenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid. Om de samenhang te onderzoeken is bij 481 leerlingen van twee reguliere basisscholen een relationeel onderzoek uitgevoerd. Deze leerlingen hebben 2 rekenvaardigheidtoetsen gemaakt en de gegevens wat betreft technische leesvaardigheid zijn opgevraagd bij de school. Uit de toetsing blijkt, zoals verwacht, een positieve samenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid voor de gehele groep. Er is geen ondersteuning gevonden voor de verwachting dat de samenhang afneemt naarmate kinderen ouder worden. Voor de gevonden resultaten wordt een verklaring gezocht. Tevens worden kanttekeningen bij dit onderzoek genoemd en aanbevelingen gedaan voor toekomstig onderzoek.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent224241 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSamenhang tussen rekenvaardigheid en leesvaardigheid
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsRekenvaardigheid
dc.subject.keywordsleesvaardigheid
dc.subject.keywordssamenhang
dc.subject.courseuuPedagogische Wetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record