Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKruistum, CJ van
dc.contributor.advisorLeseman, PPM
dc.contributor.authorEs, L. van
dc.date.accessioned2011-10-03T17:01:17Z
dc.date.available2011-10-03
dc.date.available2011-10-03T17:01:17Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9215
dc.description.abstractHet doel van het onderzoek was om het internetgebruik onder tweedejaars leerlingen van alle opleidingsniveaus in kaart te brengen. Daarbij is een vergelijking gemaakt tussen internetgebruik voor vermaaks- en sociale doeleinden enerzijds en informatief internetgebruik anderszijds. Door gebruik te maken van een internetvragenlijst onder 642 leerlingen werd informatie verzameld over hun vrijetijdsbesteding. De resultaten laten zien dat bijna alle leerlingen in hun vrije tijd het meest gebruikmaken van internet. Ook blijkt dat de leerlingen van de lage onderwijsniveaus meer gebruikmaken van het internet voor vermaaks- en sociale doeleinden dan de leerlingen van de hogere opleidingsniveaus. Tevens zijn er verschillen gevonden tussen jongens en meisjes. Zo blijkt dat jongens meer gebruikmaken van de vermaaksdoeleinden van het internet dan meisjes, terwijl meisjes juist meer gebruikmaken van het internet voor sociale doeleinden.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent266969 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInternetgebruik onder jongeren uit het tweede leerjaar van de middelbare school
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsInternetgebruik
dc.subject.keywordsvrijetijdsbesteding
dc.subject.keywordsjongeren
dc.subject.keywordsopleidingsniveau
dc.subject.keywordssekse
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record