Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorWinter, M. de
dc.contributor.authorKleist, C.H.
dc.date.accessioned2011-09-27T17:00:56Z
dc.date.available2011-09-27
dc.date.available2011-09-27T17:00:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/9155
dc.description.abstractOp een VMBO-school is het afgelopen jaar in de tweede klassen een pilot van de Vreedzame School voor middelbaar onderwijs uitgevoerd. De huidige studie onderzoekt of er een verschil bestaat tussen de leerlingen die wel en die niet op een Vreedzame basisschool hebben gezeten met betrekking tot burgerschapsvaardigheden. Dit is getoetst in het tweede en derde leerjaar, waarvan alleen de tweede klassen de lessen hebben gevolgd. Daarnaast zijn deze leerjaren met elkaar vergeleken. Er is geen significant verschil gevonden binnen de tweede en derde klas. Klas twee blijkt betere burgerschapsvaardigheden te bezitten dan klas drie. Het lijkt raadzaam om de lessen van de Vreedzame School in alle klassen te geven.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent178165 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Vreedzame School: een oefenplaats voor burgerschapsvaardigheden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsVreedzame School
dc.subject.keywordsburgerschap
dc.subject.keywordsVMBO
dc.subject.keywordsburgerschapsvaardigheden.
dc.subject.courseuuMaatschappelijke Opvoedingsvraagstukken


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record