Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorHendriks, H.
dc.contributor.authorVersluis, L.
dc.date.accessioned2011-09-09T17:07:05Z
dc.date.available2011-09-09
dc.date.available2011-09-09T17:07:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8921
dc.description.abstractHet is voor bedrijven niet altijd even makkelijk een goede marketingcampagne te starten. Zo gaan bedrijven af en toe de fout in door geen rekening te houden met de culturele verschillen die er tussen landen bestaan. De lokalisering van een product, oftewel het aanpassen van een product aan de lokale voorkeuren, is dus noodzakelijk om het succes ervan te kunnen waarborgen. Dit geldt ook voor een website: een website moet aangepast zijn aan de culturele preferenties, wil hij succesvol zijn. In dit onderzoek staan de factoren waarmee een bedrijf rekening moet houden bij het maken van een website centraal. Een belangrijke factor waar rekening mee moet worden gehouden is cultuur. Ook de ontwikkelingen in het bedrijfsleven zijn een belangrijk factor, zoals de opkomst van de e-commerce. Duidelijk is ook dat de taal die op een website wordt gebezigd een erg belangrijke factor is. Taal en cultuur hangen nauwer samen dan men in eerste instantie wellicht zou verwachten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.language.isonl
dc.titleThink globally, act locally
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsCulturele dimensies, Context, Globalisering, E-commerce, Concurrentiestrategie, Lokalisering, E-loyalty, Lingua Franca, Sapir-Whorf hypothese, Covert translation, Languaculture
dc.subject.courseuuLiberal Arts and Sciences


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record