dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Rigney, A. | |
dc.contributor.author | Zoest, P.J. van | |
dc.date.accessioned | 2011-09-08T17:01:38Z | |
dc.date.available | 2011-09-08 | |
dc.date.available | 2011-09-08T17:01:38Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8843 | |
dc.description.abstract | In dit eindwerkstuk staan de ideeën van mediawetenschapper Henry Jenkins over mediaconvergentie, particpatiecultuur en democratisering centraal. Jenkins’ theorie wordt vervolgens toegepast op het geval van de romanschrijver Jonathan Safran Foer en zijn recent verschenen experiment Tree of Codes. De analyse van de productie en receptie van Foers boek toont aan dat Jenkins voor een deel gelijk heeft, maar dat zijn stellingen over mediaconvergentie niet overal opgaan; dat Foers werk eerder het belang van experts, expertise en materialiteit onderstreept dan dat het een toonbeeld is van mediaconvergentie en participatie sensu Jenkins. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 433262 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Convergence Culture Revisited: the Case of Jonathan Safran Foer | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Henry Jenkins, Jonathan Safran Foer, Tree of Codes, convergence, participatory culture, collective intelligence, literature | |
dc.subject.courseuu | Taal- en cultuurstudies | |