DE ULTIEME CONSEQUENTIE VAN DE POSTMODERNE POPPRAKTIJK Een onderzoek naar een devoted jester
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Merx, Dr. S | |
dc.contributor.author | Sluimer, S.N. | |
dc.date.accessioned | 2011-09-07T17:02:44Z | |
dc.date.available | 2011-09-07 | |
dc.date.available | 2011-09-07T17:02:44Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8797 | |
dc.description.abstract | In deze thesis wordt onderzocht in hoeverre de lichamelijke performancepraktijk van 21e eeuws popfenomeen Lady Gaga aansluiting vindt bij de postmoderne, utopische genderbending poppraktijk uit de jaren '80 en '90 van de 20e eeuw. Op basis van drie concepten rondom het groteske (Bakhtin), gender (Butler) en het simulacrum (Baurdillard) worden momenten binnen Gaga's poppraktijk onderzocht en verklaard. Het 'afwezige lichaam' van de performer wordt als notie aan het levendige discours omtrent Lady Gaga's performancepraktijk toegevoegd. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 495781 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | DE ULTIEME CONSEQUENTIE VAN DE POSTMODERNE POPPRAKTIJK Een onderzoek naar een devoted jester | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | popcultuur, feminisme, gender, simulacrum, groteske, lichaam, Bakhtin, Baudrillard, Butler, Madonna, Lady Gaga, Anneke Smelik, postmodernisme, utopisme, | |
dc.subject.courseuu | Theaterwetenschap (Theatre Studies) |