Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMerx, Dr. S
dc.contributor.authorSluimer, S.N.
dc.date.accessioned2011-09-07T17:02:44Z
dc.date.available2011-09-07
dc.date.available2011-09-07T17:02:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8797
dc.description.abstractIn deze thesis wordt onderzocht in hoeverre de lichamelijke performancepraktijk van 21e eeuws popfenomeen Lady Gaga aansluiting vindt bij de postmoderne, utopische genderbending poppraktijk uit de jaren '80 en '90 van de 20e eeuw. Op basis van drie concepten rondom het groteske (Bakhtin), gender (Butler) en het simulacrum (Baurdillard) worden momenten binnen Gaga's poppraktijk onderzocht en verklaard. Het 'afwezige lichaam' van de performer wordt als notie aan het levendige discours omtrent Lady Gaga's performancepraktijk toegevoegd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent495781 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDE ULTIEME CONSEQUENTIE VAN DE POSTMODERNE POPPRAKTIJK Een onderzoek naar een devoted jester
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordspopcultuur, feminisme, gender, simulacrum, groteske, lichaam, Bakhtin, Baudrillard, Butler, Madonna, Lady Gaga, Anneke Smelik, postmodernisme, utopisme,
dc.subject.courseuuTheaterwetenschap (Theatre Studies)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record