Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchäfer, M.T.
dc.contributor.authorRuiter, M.
dc.date.accessioned2011-09-07T17:02:38Z
dc.date.available2011-09-07
dc.date.available2011-09-07T17:02:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8792
dc.description.abstractBegin 2011 is de situatie in het Midden-Oosten continu in het nieuws. In de 'Arabische Lente' is Tunesië in opstand gekomen tegen de heersende macht en volgens de media is de 'Facebookrevolutie' losgebarsten in Egypte. Spoedig wordt er gedebatteerd over de vraag wat de invloed van social media is in de revolutiegolf die het Midden-Oosten in zijn greep heeft? Menigeen meent er iets over te kunnen zeggen al dan niet met gefundeerde argumenten... In deze discoursanalyse reduceer ik het debat rond de invloed van social media op de revolutiegolf in het Midden-Oosten tot een binair (these versus antithese) debat en hef ik deze dialectische tegenstelling op in een synthese middels een comparatieve, empirische reflectie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1145243 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Macht van Social Media
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSocial media, discours, discoursanalyse, Arabische Lente, Midden-Oosten, invloed, macht, these, antithese, synthese, debat, reflectie, actor-network theory, Rosen, Shirky, Latour, Morozov
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record