Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPflug, Harold
dc.contributor.authorHaaster, M.E.T. van
dc.date.accessioned2011-09-07T17:02:20Z
dc.date.available2011-09-07
dc.date.available2011-09-07T17:02:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8781
dc.description.abstractVisitor Q en Audition van Takashi Miike bevatten beiden een vrouwelijk personage dat binnen het plot een verlossende beslissing neemt die gepaard gaat met extreem geweld. In dit eindwerkstuk heb ik de relatie tussen dit fenomeen en de vrouw in de context van het hedendaagse Japan willen onderzoeken. Ik gebruik hierbij een sociologische invalshoek en feministische filmtheorie. Het ideaalbeeld van de Japanse vrouw als onderdanige verzorger wordt in beide films geproblematiseerd door vrouwelijke personages een actieve en zelfs gewelddadige rol te laten vervullen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent703480 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title"De goede echtgenote, de wijze moeder: de representatie van de vrouw in Visitor Q en Audition van Takashi Miike"
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTakashi Miike, geweld, vrouwen, Japanse cinema, Audition, Visitor Q, feminisme, J-horror
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record