Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorTurkenburg, W.
dc.contributor.authorVermeulen, L.
dc.date.accessioned2011-09-06T17:02:07Z
dc.date.available2011-09-06
dc.date.available2011-09-06T17:02:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8742
dc.description.abstractDe overgang van de Swing naar de Bebop gaat gepaard met veel verschillende opvattingen, mythes en verklaringen. In mijn essay wil ik de beeldvorming rondom het proces van deze overgang en daarmee ook de beeldvorming van de jazz bij deze overgang analyseren. De belangrijkste vraag heeft betrekking op de identiteitsconstructie van de Bebop naar aanleiding van de overgang van de Swing naar de Bebop. Deze overgang gepaard met veel meningen en opvattingen over de ontwikkeling van de jazz. Hierbij zal ik in het bijzonder ingaan op de opkomst van de, volgens de meeste critici, grootste pioniers van Bebop: Dizzy Gillespie en Charlie Parker. Beide musici stonden in de tijd van de Bebop het meest in de belangstelling en zijn nu nog de boegbeelden van de Bebop.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent8246382 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title'Bird' & 'Diz', De weg naar een nieuwe identiteit in Jazz.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDizzy Gillespie, Charlie Parker, Bebop
dc.subject.courseuuMuziekwetenschap


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record