Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorde Vries, Imar
dc.contributor.authorSchep, R.
dc.date.accessioned2011-09-06T17:01:56Z
dc.date.available2011-09-06
dc.date.available2011-09-06T17:01:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8722
dc.description.abstractHet is al meer dan een decennium ‘normaal’ dat software ook op een Open Source manier kan worden geproduceerd. In deze eindthesis wordt onderzocht of dit ook met fictie het geval kan zijn. Door in kaart te brengen met welke, door mediaonderzoeker Eggo Müller benoemde, ‘formats’ de mate van participatie van de gebruiker wordt vorm gegeven bij een Open Source Fictie (OSF) project, wordt inzichtelijk gemaakt hoe de gebruiker een nieuwe relatie heeft opgebouwd met zijn/haar media. Ik beargumenteer dat deze relatie in ontologisch en functioneel opzicht is gericht op het participeren in mediacreatie. Hiermee mengt deze thesis zich in het discours van participatie cultuur en biedt het een nieuw perspectief op dit levendige discours.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2211045 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleOpen Source Fiction
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsOpen Source, Participatie cultuur, Liveness, Real-time, Performance, Fiction
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record