dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | de Vries, Imar | |
dc.contributor.author | Schep, R. | |
dc.date.accessioned | 2011-09-06T17:01:56Z | |
dc.date.available | 2011-09-06 | |
dc.date.available | 2011-09-06T17:01:56Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8722 | |
dc.description.abstract | Het is al meer dan een decennium ‘normaal’ dat software ook op een Open Source manier kan worden geproduceerd. In deze eindthesis wordt onderzocht of dit ook met fictie het geval kan zijn. Door in kaart te brengen met welke, door mediaonderzoeker Eggo Müller benoemde, ‘formats’ de mate van participatie van de gebruiker wordt vorm gegeven bij een Open Source Fictie (OSF) project, wordt inzichtelijk gemaakt hoe de gebruiker een nieuwe relatie heeft opgebouwd met zijn/haar media. Ik beargumenteer dat deze relatie in ontologisch en functioneel opzicht is gericht op het participeren in mediacreatie. Hiermee mengt deze thesis zich in het discours van participatie cultuur en biedt het een nieuw perspectief op dit levendige discours. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2211045 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Open Source Fiction | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Open Source, Participatie cultuur, Liveness, Real-time, Performance, Fiction | |
dc.subject.courseuu | Nieuwe media en digitale cultuur | |