Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorMinnaert, A.J.C.
dc.contributor.authorWielenga, R.M.
dc.date.accessioned2011-09-06T17:01:52Z
dc.date.available2011-09-06
dc.date.available2011-09-06T17:01:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8716
dc.description.abstractDeze scriptie gaat over beleid- en strategievorming binnen festival organisaties. In dit onderzoek wordt er gekeken naar de motieven van festivals om uit te breiden aan de hand van de hoofdvraag: Welke motieven spelen er bij festivals die kiezen voor een strategie die gericht is op groei? Om antwoord te kunnen geven op deze vraag is er gekeken naar: de aanleiding, de variabelen die meespelen in de besluitvorming, de verschillende alternatieven die bekeken worden en op basis waarvan de beslissing uiteindelijk genomen wordt. Dit is onderzocht aan de hand van theorieën uit de organisatie- en bestuurskunde over aanleidingen en variabelen van strategievorming. Deze zijn theorieën zijn getoetst aan de praktijk aan de hand van interviews met de artistiek leiders van vijf Amsterdamse festivals, het ITs Festival, Julidans, Over het IJ Festival, het Nederlands Theaterfestival en het Holland Festival.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent238126 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGroeistrategiën van festivalorganisaties
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsGroei, strategie, festival, theater
dc.subject.courseuuKunstbeleid en -management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record