dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Lammes, S. | |
dc.contributor.author | Munnik, J.D. van der | |
dc.date.accessioned | 2011-09-06T17:01:27Z | |
dc.date.available | 2011-09-06 | |
dc.date.available | 2011-09-06T17:01:27Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8683 | |
dc.description.abstract | In de thesis wordt de vraag gesteld in hoeverre de magische cirkel succesvol is in het begrijpen van de spelruimte in digitale spellen. Uit de theorie blijkt dat te veel de focus wordt gelegd op wat spel is in plaats dat er wordt gekeken naar de inhoud en daarmee het resultaat uit het spel die leidt tot de gevormde ruimte. Er wordt geconstateerd dat er geen gereedschap binnen de theorie van de magische cirkel aanwezig is om de inhoud te analyseren. Steffen Waltz' spelruimte wordt daarom op de theorie van de magische cirkel toegepast via de koppeling met Henri Lefebvres productie van ruimte. Uiteindelijk wordt dit toegepast op de casus Super Meat Boy. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 211796 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Super Meat Boy's tragisch ritueel - Naar een benadering van de ruimte binnen de magische cirkel | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | magische cirkel, Johan Huizinga, video games, spelruimte, productie van ruimte, operationele regels, wetgevende regels, impliciete regels, geleefde ruimte | |
dc.subject.courseuu | Nieuwe media en digitale cultuur | |