Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLammes, S.
dc.contributor.authorMunnik, J.D. van der
dc.date.accessioned2011-09-06T17:01:27Z
dc.date.available2011-09-06
dc.date.available2011-09-06T17:01:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8683
dc.description.abstractIn de thesis wordt de vraag gesteld in hoeverre de magische cirkel succesvol is in het begrijpen van de spelruimte in digitale spellen. Uit de theorie blijkt dat te veel de focus wordt gelegd op wat spel is in plaats dat er wordt gekeken naar de inhoud en daarmee het resultaat uit het spel die leidt tot de gevormde ruimte. Er wordt geconstateerd dat er geen gereedschap binnen de theorie van de magische cirkel aanwezig is om de inhoud te analyseren. Steffen Waltz' spelruimte wordt daarom op de theorie van de magische cirkel toegepast via de koppeling met Henri Lefebvres productie van ruimte. Uiteindelijk wordt dit toegepast op de casus Super Meat Boy.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent211796 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleSuper Meat Boy's tragisch ritueel - Naar een benadering van de ruimte binnen de magische cirkel
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsmagische cirkel, Johan Huizinga, video games, spelruimte, productie van ruimte, operationele regels, wetgevende regels, impliciete regels, geleefde ruimte
dc.subject.courseuuNieuwe media en digitale cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record