Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKwakkelstein, M.
dc.contributor.authorOosterom, S.
dc.date.accessioned2011-09-02T17:01:48Z
dc.date.available2011-09-02
dc.date.available2011-09-02T17:01:48Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8609
dc.description.abstractMichelangelo wordt algemeen beschouwd als de grootste kunstenaar van de Italiaanse Renaissance. De vraag is echter of dit wel terecht is. Hoe zeer heeft Vasari bijgedragen aan het beeld dat wij op dit moment van Michelangelo hebben en heeft Vasari het wel altijd bij het rechte eind? En hoe zit het met de relatie tussen Michelangelo en Rafael? Was het achteraf niet logischer geweest als Vasari de hoofdrol van zijn Vite had toebedeeld aan Rafael? In deze scriptie wordt een alternatief geboden voor de 'werkelijkheid' van Vasari en onderzocht op welke gronden hij tot zijn waardering voor Michelangelo is gekomen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent376557 bytes
dc.format.extent671418 bytes
dc.format.extent6565401 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe Paragone tussen Michelangelo en Rafael: Een commentaar op de werkelijkheid van Vasari
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMichelangelo, Rafael, Vasari, paragone, Vite, Rona, Goffen
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record