dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Kwakkelstein, M. | |
dc.contributor.author | Oosterom, S. | |
dc.date.accessioned | 2011-09-02T17:01:48Z | |
dc.date.available | 2011-09-02 | |
dc.date.available | 2011-09-02T17:01:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8609 | |
dc.description.abstract | Michelangelo wordt algemeen beschouwd als de grootste kunstenaar van de Italiaanse Renaissance. De vraag is echter of dit wel terecht is. Hoe zeer heeft Vasari bijgedragen aan het beeld dat wij op dit moment van Michelangelo hebben en heeft Vasari het wel altijd bij het rechte eind? En hoe zit het met de relatie tussen Michelangelo en Rafael? Was het achteraf niet logischer geweest als Vasari de hoofdrol van zijn Vite had toebedeeld aan Rafael? In deze scriptie wordt een alternatief geboden voor de 'werkelijkheid' van Vasari en onderzocht op welke gronden hij tot zijn waardering voor Michelangelo is gekomen. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 376557 bytes | |
dc.format.extent | 671418 bytes | |
dc.format.extent | 6565401 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De Paragone tussen Michelangelo en Rafael: Een commentaar op de werkelijkheid van Vasari | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Michelangelo, Rafael, Vasari, paragone, Vite, Rona, Goffen | |
dc.subject.courseuu | Kunstgeschiedenis | |