Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOosterbaan, Martijn
dc.contributor.authorEwijk, J.P. van
dc.date.accessioned2011-09-02T17:01:08Z
dc.date.available2011-09-02
dc.date.available2011-09-02T17:01:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8593
dc.description.abstractHet pinkstergeloof is één van de snelst groeiende religieuze stromingen wereldwijd. Sommige wetenschappers verklaren de populariteit van het pinkstergeloof aan de hand van grotere processen van mondialisering. Sociale en economische veranderingen staan vaak centraal. Andere wetenschappers kijken meer naar de persoonlijke redenen voor conversie. In deze scriptie wordt gepleit om nieuwe invalshoeken te kiezen om meer inzicht te verkrijgen. Zo wordt in deze thesis de nadruk gelegd op muziek en wordt gedemonstreerd hoe muziek niet alleen een polyvalente functie kent binnen het pinkstergeloof, maar tevens een groot onderdeel vormt in de populariteit van pinksterkerken. Benadrukt en aangetoond wordt dat het pinkstergeloof zich presenteert in relatie tot non-religieuze culturele vormen. Zo wordt aan de hand van muziek getoond hoe pinksterkerken onder andere in relatie tot non-religieuze culturele vormen als populaire muziek bepaalde vormen aannemen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent447574 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleTango met de duivel: Muziek en Pinkstergemeenschappen in Buenos Aires.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie
dc.subject.keywordsMulticulturalisme
dc.subject.keywordsPinkstergemeenschappen, muziek, armoede
dc.subject.courseuuMulticulturalisme in vergelijkend perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record