Games als Kunst? Onderzoek naar de mogelijkheidsvoorwaarden games gepast te ervaren in de kunstpraktijk
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Gerwen, R. van | |
dc.contributor.advisor | Brink, B. van den | |
dc.contributor.author | Grinsven, R. van | |
dc.date.accessioned | 2011-09-01T17:02:12Z | |
dc.date.available | 2011-09-01 | |
dc.date.available | 2011-09-01T17:02:12Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8563 | |
dc.description.abstract | Games zijn een van de grootste amusement uitingen van het medium computer. Zo nu en dan waait in het populaire als ook het wetenschappelijke discours de discussie op of games ook kunst (kunnen) zijn. In deze scriptie zal ik uiteenzetten hoe die discussie tot nog toe verlopen is in het kunstfilosofie discours. Ik zal mijn kritiek uiten op de manier waarop deze discussie gevoerd wordt en ik zal een alternatieve methode voorstellen: we moeten opzoek naar wat de mogelijkheidsvoorwaarden zijn om games gepast te kunnen ervaren in de kunstpraktijk en in hoeverre games daar aan voldoen of niet. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 2921489 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Games als Kunst? Onderzoek naar de mogelijkheidsvoorwaarden games gepast te ervaren in de kunstpraktijk | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | games, kunst, filosofie, discours, voorwaarden, mogelijk, mogelijkheidsvoorwaarden, spellen, sport, artistiek, esthetisch, kunstfilosofie | |
dc.subject.courseuu | Wijsbegeerte |