Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBavelaar, H.
dc.contributor.authorWeijs, F.
dc.date.accessioned2021-09-06T18:00:45Z
dc.date.available2021-09-06T18:00:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/853
dc.description.abstractOngekende technologische en klimatologische veranderingen, wereldwijde sociale onrust door bijvoorbeeld het coronavirus en oplaaiende discussies omtrent (post)kolonialisme hebben een dramatische verschuiving veroorzaakt in onze collectieve perceptie en ervaringen van de realiteit. Ooit overeengekomen overtuigingen en/of waarheden worden in twijfel getrokken. De tentoonstelling Let’s be honest, the weather helped (Stedelijk Museum Amsterdam, 2019) van de Libanees-Amerikaanse kunstenaar Walid Raad bestaat uit parafictieve kunstwerken. Parafictie is fictie die als feit wordt gepresenteerd, op de grens tussen imaginair en documentair. Het concept parafictie wordt in dit onderzoek gebruikt om de onstabiele relatie tussen feit en fictie in de eenentwintigste eeuw te analyseren. De volgende vraag staat hierbij centraal: Op welke manieren maakt Walid Raad in de tentoonstelling Let’s be honest, the weather helped (Stedelijk Museum Amsterdam 2019) gebruik van parafictie?
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent5793148
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleImaginaire Feiten
dc.type.contentPre-master Project
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsWalid Raad, Parafictie, Baudrillard, Derrida, Poststructuralisme, Nieuwe Media, Werkelijkheid, Imaginaire Feiten, Post-Waarheid, Feit, Fictie, Documentaire, Postmodernisme, Stedelijk Museum Amsterdam, SMA
dc.subject.courseuuKunstgeschiedenis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record