Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPijl, Yvon van der
dc.contributor.authorRas, Y.E.
dc.date.accessioned2011-08-31T17:03:53Z
dc.date.available2011-08-31
dc.date.available2011-08-31T17:03:53Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8537
dc.description.abstractChinatown Amsterdam veronderstelt een plaats waarin uitsluitend één homogene Chinese groep leeft en werkt; een etnische enclave. In deze studie wordt er gekeken aan de hand van Chinese ondernemers of Chinatown Amsterdam een etnische enclave is. Concluderend kan gesteld worden dat het slechts een veronderstelling is dat Chinatown Amsterdam een etnische enclave is, de buurt is namelijk multi-etnisch. De Chinese ondernemers weten zeer goed ‘een Chinese cultuur’ en ‘het idee Chinatown’ in te zetten en dat levert hen financieel veel op. Echter, er leven en werken ook andere mensen in de buurt die hun idee inzetten, waarmee Chinatown slechts één van de ideeën is. Chinatown is een marketingconcept dat reëel beleefd wordt door de Chinese ondernemers, maar ook een utopie is. Chinatown Amsterdam kunnen we derhalve omschrijven als een ‘heterotopia’
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1932498 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet Idee Chinatown: Een Studie naar Chinese Ondernemers en Cultuur in Chinatown Amsterdam
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie, Multiculturalisme, Mondialisering, Chinatown Amsterdam, Commodificatie, Cultuur, Placemaking.
dc.subject.courseuuMulticulturalisme in vergelijkend perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record