dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wackers, P.W.M. | |
dc.contributor.author | Bos, M.F. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-30T17:01:21Z | |
dc.date.available | 2011-08-30 | |
dc.date.available | 2011-08-30T17:01:21Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8459 | |
dc.description.abstract | Onderzoek naar opvattingen over literatuur in gereformeerde scholen (uitgaande van leden van de Gereformeerde kerken 'vriigemaakt').
Vanaf 1960 werden gereformeerde scholen voor voortgezet onderwijs opgericht. In hoeverre gaf het literatuuronderwijs een eigen gezicht aan deze scholen? Werkten de opvattingen binnen de genoemde kerken, zoals die verwoord werden in recensies en beschouwingen uit de jaren vijftig van de twintigste eeuw, ook door in het onderwijs? | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1666551 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Tussen ontmoeting en botsing. Theorie en praktijk van gereformeerd literatuuronderwijs. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | literatuuronderwijs, gereformeerd, vrijgemaakt | |
dc.subject.courseuu | Nederlandse taal en cultuur (deeltijd) | |