Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDignum, K.
dc.contributor.authorBoersema, M.
dc.date.accessioned2011-08-26T17:05:51Z
dc.date.available2011-08-26
dc.date.available2011-08-26T17:05:51Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8406
dc.description.abstractIn Amsterdam wordt al jarenlang gebouwd aan de Noord-Zuidlijn. Deze nieuwe metroverbinding moet Amsterdam-Noord via de binnenstad verbinden met het NS station Amsterdam-Zuid. Behalve de vervoerwaarde, zal de lijn ook gevolgen hebben in ruimtelijk opzicht. De verbeterde bereikbaarheid van Amsterdam-Noord zal gevolgen hebben voor het wonen, de bedrijven en de voorzieningen in het stadsdeel. De effecten zullen zich echter grotendeels beperken tot de directe omgeving van de twee haltes die in Noord worden gerealiseerd. De metro zal vooral positief bijdragen aan de beeldvorming over Amsterdam-Noord. Deze is de afgelopen jaren al aan het kenteren, waardoor het steeds meer dan voorheen gezien wordt als een volwaardig onderdeel van Amsterdam.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3575238 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleAmsterdam-Noord: een tunnel te ver? Een onderzoek naar de ruimtelijke potentie van het stadsdeel en de effecten van de Noord-Zuidlijn
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsNoord-Zuidlijn
dc.subject.keywordsmetro
dc.subject.keywordsAmsterdam
dc.subject.keywordsAmsterdam-Noord
dc.subject.keywordsruimtelijke effecten
dc.subject.keywordspotentie
dc.subject.courseuuStadsgeografie (Urban Geography)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record