dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Prins, F. | |
dc.contributor.advisor | Mainhard, T. | |
dc.contributor.author | Boon, M. | |
dc.date.accessioned | 2011-08-25T17:01:45Z | |
dc.date.available | 2011-08-25 | |
dc.date.available | 2011-08-25T17:01:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8376 | |
dc.description.abstract | De interpersoonlijk relatie tussen student en docent is belangrijk voor het leersucces van de student. Naast een vragenlijst naar het interpesoonlijke aandeel van de docent (de QSDI) is het ook wenselijk om een instrument te ontwikkelen die de perceptie over het interpersoonlijk gedrag van de student in begeleidingsgesprekken meetbaar maakt. Dit onderzoek beschrijft de ontwikkeling en de kwaliteit van de vragenlijst naar interpersoonlijk studentgedrag. De vragenlijst is gericht op het verkrijgen van informatie ten aanzien van de docentperceptie over het interpersoonlijke studentgedrag in één op één begeleidingsgesprekken. Middels 45 items kan het studentaandeel in de interpersoonlijk docent-student relatie in kaart worden gebracht. De vragenlijst blijkt een betrouwbaar en valide instrument te zijn. Het kan gebruikt worden bij onderzoek naar de interpersoonlijke relatie tussen docent en student. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 484164 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Interpersoonlijk Studentgedrag in kaart: Onderzoek naar het meten van interpersoonlijk studentgedrag in één op één begeleidings-gesprekken met de docent. | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Interpersoonlijk studentgedrag | |
dc.subject.keywords | meetinstrument | |
dc.subject.keywords | designstudie | |
dc.subject.keywords | docent-student relatie | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskundig ontwerp en advisering | |