Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.
dc.contributor.advisorMainhard, T.
dc.contributor.authorBoon, M.
dc.date.accessioned2011-08-25T17:01:45Z
dc.date.available2011-08-25
dc.date.available2011-08-25T17:01:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/8376
dc.description.abstractDe interpersoonlijk relatie tussen student en docent is belangrijk voor het leersucces van de student. Naast een vragenlijst naar het interpesoonlijke aandeel van de docent (de QSDI) is het ook wenselijk om een instrument te ontwikkelen die de perceptie over het interpersoonlijk gedrag van de student in begeleidingsgesprekken meetbaar maakt. Dit onderzoek beschrijft de ontwikkeling en de kwaliteit van de vragenlijst naar interpersoonlijk studentgedrag. De vragenlijst is gericht op het verkrijgen van informatie ten aanzien van de docentperceptie over het interpersoonlijke studentgedrag in één op één begeleidingsgesprekken. Middels 45 items kan het studentaandeel in de interpersoonlijk docent-student relatie in kaart worden gebracht. De vragenlijst blijkt een betrouwbaar en valide instrument te zijn. Het kan gebruikt worden bij onderzoek naar de interpersoonlijke relatie tussen docent en student.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent484164 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInterpersoonlijk Studentgedrag in kaart: Onderzoek naar het meten van interpersoonlijk studentgedrag in één op één begeleidings-gesprekken met de docent.
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsInterpersoonlijk studentgedrag
dc.subject.keywordsmeetinstrument
dc.subject.keywordsdesignstudie
dc.subject.keywordsdocent-student relatie
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record