Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorValck, M. de
dc.contributor.authorLibbinga, S.
dc.date.accessioned2021-09-06T18:00:39Z
dc.date.available2021-09-06T18:00:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/832
dc.description.abstractIn deze analyse wordt aan de hand van de structure of engagement, zoals beschreven door Murray Smith en genuanceerd door Carl Plantinga, onderzocht op welke manier er emotionele betrokkenheid geconstrueerd wordt met Tony Vallelonga en Don Shirley in de film Green Book. De film won in 2019 drie Oscars, maar ontving ook veel kritiek van filmkenners die vonden dat de film een typisch blanke blik wierp op racisme. De analyse concludeert dat de film gelegenheid geeft voor een 'central imagining' manier van emotionele betrokkenheid met Tony, en deze met Shirley op een 'acentral' manier ontstaat.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent11747500
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.title“I live in the streets, you sit on a throne.” Een cognitieve filmanalyse van de emotionele betrokkenheid in Green Book
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMurray Smith, Carl Plantinga, character engagement, sympathy, emotionele betrokkenheid, structure of sympathy, white savior, magical negro
dc.subject.courseuuMedia en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record